17 juni 2011

Ny teknik - gamla minnen

Nu har jag köpt en scanner för negativ. Och för alla mina diabilder. Det är så spännande att jag i flera dagar bara varit glad över att jag äger en så otrolig apparat. Den är inte uppackad och installerad. Först måste jag ju leta reda på alla gamla foton så i kväll har jag grävt mig in i mitt överfulla källarförråd för att hitta foton. Efter mycket krångel lyckades jag lokalisera alla bilder i en igenklistrad kartong längst ner under allt julpynt och gamla filtar o täcken som jag har (Varför??) Men jag hittade också flera av mina barnböcker som jag undrat över var de tagit vägen. När jag fyllde 5 år fick jag i present "Lilibet cirkusbarn" av min kusin Kicki. (Ja hon var ju då bara 3 år så det var väl hennes omtänksamma föräldrar som valde boken till mig förstås...) Astrid Lindgren har skrivit och Anna Riwkin-Brick har fotat. Och jag känner fortfarande hur jag kliver rakt in i cirkusvärlden och det livet Lilibet lever. Hon leker med sina kompisar och drömmer om att bli cirkusryttarinna. Mitt liv på gården på landet och mina fantasier och min vardag var egentligen inte så annorlunda. Tyckte jag då. Vi var på det hela taget ganska lika. Undrar om hon blev cirkusryttarinna?

Lilibet

Jag

2 kommentarer:

  1. Du ser i varje fall ut som en cirkus-rytarinna tycker jag. Blev du det du ville?

    SvaraRadera
  2. Vet inte. Minns inte att jag ville något särskilt faktiskt....

    SvaraRadera